Elk kantoor moet een afvalscheidingsbak voor het bedrijf hebben voor werknemers om het kantoor georganiseerd en schoon te houden. Afval zijn spullen die niet langer nuttig of nodig zijn en dus niet op kantoor hoeven te worden bewaard. Probeer zo min mogelijk rommel te maken. Dit ziet er slecht uit en kan zelfs stinken. Daarnaast levert het scheiden van afval naar soort verschillende voordelen op die zowel voor het bedrijf als voor de afvalinzamelaar te behalen zijn. Gewoonlijk kan afvalscheiding worden gedaan door verschillende afvalscheidingsbakken voor bedrijven aan te bieden op basis van hun functies, zoals vuilnisbakken voor organisch, niet-organisch, gerecycled afval en zelfs elektronisch afval. Hieronder volgen enkele manieren om afvalscheiding op het werk te stimuleren:

Haal je begeleider aan boord

Als je een uitgebreid recyclingprogramma op je kantoor wilt opzetten, heb je je supervisor nodig. Anders zullen je inspanningen waarschijnlijk te kort schieten of later zelfs problemen veroorzaken wanneer die supervisors besluiten om het afval niet te scheiden. Zorg er dus voor dat afvalscheiding wordt aangemoedigd vanuit hogerop, zodat alle managers en medewerkers hier vanaf weten.

Geef prikkels

Elk afvalverwerkingsbedrijf zal je vertellen dat het een stuk gemakkelijker is om mensen aan te moedigen hun afval te scheiden als ze weten dat er prikkels zijn om dit te doen. Daarom is het belangrijk dat bedrijven de juiste prikkels bieden, zodat werknemers de volledige impact van de afvalscheiding kunnen voelen. Als je een bedrijf hebt, denk je misschien dat het aanbieden van contant geld of cadeaubonnen de beste manier is, maar in werkelijkheid geven de meeste mensen niet echt om die dingen. Een betere strategie is om ze dingen te geven die ze wel willen, zoals vrije dagen en andere privileges. Elke keer dat een medewerker bijvoorbeeld een bepaalde hoeveelheid afval recyclet of zijn afval op de juiste manier scheidt, kan hij op een van zijn werkdagen een halve dag vrij krijgen. Als ze je verwachtingen overtreffen en nog meer recyclen, kunnen ze extra vrije dagen krijgen.

Het gemakkelijk maken

Vervolgens moet je ervoor zorgen dat prullenbakken of afvalscheidingsbakken die je kunt kopen bij een kantoormeubelwinkel als officetopper.com op voor de hand liggende plaatsen staan ​​waar medewerkers ze kunnen zien. Je kunt die bakken in elke ruimte plaatsen waar meestal veel papierafval is, zoals de lunchroom of de pauzeruimte. Kleinere ruimtes zijn gemakkelijker te beheren en houden de afbraak van materiaal gescheiden van anderen die misschien niet geïnteresseerd zijn in het scheiden van hun afval. Je kunt ook overwegen om kleurgecodeerde bakken te gebruiken voor elk type recyclebaar materiaal. Zo wordt het voor medewerkers duidelijk welke bakken bij welk materiaal horen zonder visueel overweldigend te zijn. Daarmee is duidelijk dat het voorzien van afvalscheidingsbakken van groot belang is om afvalscheiding op het werk te stimuleren. Je moet dus nu afvalscheidingsbakken bestellen om mensen te kunnen stimuleren om het afval op je kantoor te scheiden!

Aanbevolen artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *