Werk jij iedere dag met bloed, zweet en tranen om je klanten in behoefte te voorzien? Alleen merk je dat de opbrengsten en leads de laatste tijd aan het stagneren zijn? Dan kunnen wij ons voorstellen dat dit tot grote frustratie kan leiden. Je stopt ten slotte er ontzettend veel moeite in om de kost te verdienen. Kortom, je bedrijf kan wel een boost gebruiken. Een manier hoe je dit kunt bewerkstelligen is door je bedrijf beter op te laten vallen. Hoe je dat aan moet pakken lees je allemaal in dit artikel!
Nieuwe branding
Als bedrijf of organisatie is het belangrijk dat je opvalt. Het maakt dus niet uit in welke branche of markt je opereert, mensen moeten weten waarvoor je staat en wat ze bij je kunnen kopen of afnemen. Grote kans dat jouw onderneming een strategie en branding hanteert die niet helemaal meer bij het bedrijf of tijd past. Met andere woorden, de uitstraling van je kindje kan wel een likje verf gebruiken! Denk aan het opstellen van een missie en visie. Wanneer je dit goed geformuleerd hebt kun je gaan nadenken over de kleuren en stijlen die daarbij passen. Dit noemt men ook wel de branding of huisstijl van een bedrijf. Zodra je tot een nieuwe branding bent gekomen is het belangrijk alle onderdelen van je onderneming hierin om te zetten. Denk aan de website, flyers, logo op het kantoorpand noem maar op!
Online marketing
Nu je branding helemaal in orde is, is het belangrijk dat mensen naar je toe komen. Een website in bezit hebben met een prachtige uitstraling is natuurlijk niet alles. Je moet wel vindbaar zijn. Het is alsof je een nieuwe auto hebt gekocht, maar er geen benzine, diesel of accu in hebt gedaan om hem te laten rijden. Door online marketingactiviteiten uit te voeren kun je op een hele effectieve manier bezoekers naar je website toe leiden die hopelijk iets bij je gaan afnemen! Voorbeelden van onlinemarketing inspanningen zijn: SEO, SEA, Social Media marketing en CRO. Het belangrijkste is dat je website alle informatie bevat die een klant nodig heeft. Je kunt bijvoorbeeld een infographic laten maken die de klant helpt een moeilijke case op te lossen.